Kako poiskati dobro ime domene?

Dobrodošli! V prejšnjem prispevku sem razložil, kako bo tečaj potekal, kratko predstavil čemu je koristno imeti lastno spletno stran in kaj to WordPress sploh je (za ogled prejšnjega prispevka kliknite tukaj). Zahvaljujem se vam za vse všečke, komentarje in deljenja na Facebooku. Še prav posebno pa se zahvaljujem za konstruktivno kritiko pravopisa in sloga besedila. Seveda se bom še bolj trudil pisati pravilneje. Preden pa se posvetim današnji temi – kakšno je dobro ime domene, naj še razložim, zakaj je pravopis pomemben.

Na spletu je pisana beseda zelo pomembna!

V tretjem desetletju novega tisočletja nas splet navdušuje z veliko novostmi. Videi na Instagramu, tridimenzionalne slike na Facebooku, interaktivne aplikacije in veliko drugega. Za namene marketinga so vse to lahko seveda zelo uporabna orodja. A hrbtenica večine spletnih strani še vedno ostajajo besedila! V srži je marsikaj ostalo tako, kot je bilo v Trubarjevih časih. Za besedila je seveda pomembno, da so napisana tako, da so za bralce in potencialne kupce karseda zanimiva. Je pa v novem tisočletju novost to, da morajo biti besedila tudi tako napisana, da imajo možnost doseganja višjega mesta med rezultati v brskalnikih (t.i. SEO = Search Engine Optimisation).

Kakorkoli – besedila štejejo! Če želite imeti kakovostno spletno stran, je priporočljivo, da začnete še več pozornosti posvečati svojim veščinam pisanja.

Kaj torej je domena?

Domena je del spletnega naslova. Če na primer vzamemo spletni naslov https://na-poti.si, je domena sledeči del: na-poti.si Podobno kot ima vsaka hiša svoj naslov, ima vsaka spletna stran svoj spletni naslov z domeno. Brez domene torej ne moremo imeti lastne spletne strani. Vsaka domena je edinstvena, kar pomeni, da registracija dveh enakih domen ni možna. Če je neka domena že zasedena, je ne moremo na novo registrirati. Lahko bi jo le odkupili, vendar je odkupovanje že zasedenih domen običajno zelo drago. Razpoložljivost domene je možno preveriti na veliko spletnih straneh. Ena od teh je recimo preveri.si.

domena

Ime domene je zelo pomembno!

Zelo pomembno je, za katero ime domene se odločimo! Enkrat ko domeno zakupimo, njenega imena naknadno namreč ne moremo več spreminjati. Lahko bi se zgodilo, da nam ime domene na neki točki ne bi bilo več všeč. Recimo na primer, da ne bi bilo najbolj konkurenčno. V začetni fazi življenja spletne strani to še ne bi bilo tako hudo. Če pa bi v spletno stran vložili že veliko truda in bi naša spletna stran dosegala dobre položaje med rezultati v brskalnikih, bi lahko z menjavo domene izgubili veliko vloženega truda. Zato je idealna situacija ta, da že od začetka zakupimo tako ime domene, ki nam bo delalo družbo še mnoga leta.

Kako torej začeti iskati takšno dobro ime?

Iskanje dobrega imena domene je proces! V teku tega procesa je dobro raziskati katere so lastnosti dobrega imena domene, kateri bo glavni jezik spletne strani, ali nam je ime domene zares všeč in koliko je verjetno, da nam bo všeč tudi čez nekaj let. Dobro si je pogledati nekaj posnetkov na YouTube-u in si prebrati nekaj strokovnih člankov. Dobro je tudi prespati kakšno noč, iti na meditativni sprehod in se poigravati z imenom domene, da ugotovimo, če nam je res všeč. Ime domene, ki nam bo “intimno frajersko” nas bo motiviralo za kreativno delo tudi v bodoče. Če nam je neko ime domene zelo všeč in smo v skrbeh, da je medtem ne bo zakupil kdo drug, nismo pa še 100%, da nam bo všeč tudi čez nekaj časa, lahko tvegamo registriranje za eno leto in se potem naknadno odločimo, ali bomo na tem spletnem naslovu sploh začeli postavljati spletno stran.

Katere lastnosti ima dobro ime domene?

Tu seveda ne gre za neko eksaktno znanost, obstajajo pa le neke obče sprejete smernice, katere so lastnosti dobrega, konkurenčnega imena domene:

Krajše je boljše

Dolga imena si je težko zapomniti, zato je bolje izbrati čim krajše ime domene. Priporočljivo je, da naj bi bilo ime domene krajše od 10 črk, ni pa priporočljivo, da bi bilo daljše od 20 črk.

Preprostost

Ime domene naj bi bilo preprosto za si zapomniti. Potencialni kupci bodo lahko v brskalnik na ta način hitro vpisali naslov, ko se bodo spomnili, da nekaj potrebujejo od vas.

Brez pomišljajev in številk

Bolje je, če domena nima pomišljaja ali številk. V praksi je treba spletni naslov kdaj hitro razložiti po telefonu in tisti “pomišljaj” ali “minus” je treba vedno dodatno pojasnjevati.

.com

Globalno najbolj cenjene domene so tiste, ki se končajo s končnico .com. Z raziskavami so ugotovili, da ta končnica domene vliva največ zaupanja. Če pa smo recimo sigurni, da bo spletna stran namenjena le slovenskemu trgu, lahko registriramo tudi .si Za simpatične kreativne rešitve (primer: nasmej.se) pa se je treba še posebej dobro informirati, kako taka končnica vpliva na položaj spletne strani med rezultati brskalnika na specifičnem jezikovnem trgu.

Ključne besede

Dobro je, če ime domene vključuje ključne besede s področja, ki je ji spletna stran namenjena. Če kot primer govorimo o storitvah turističnega vodenja, so potem ključne besede v angleščini: guide, guides, tourguide… O ključnih besedah bom bolj podrobno pisal v enem izmed bodočih prispevkov.

Brand

Lahko pa je ime domene enako kot ime podjetja ali pa to ime vsebuje. Dobra kombinacija je tako recimo ime podjetja in ena ključna beseda – primer: istrankatours.com

Jezik

Pomembno je, da vemo na katerem trgu bomo prisotni glede na jezik. Če se imamo recimo namen tržiti na angleško govorečem trgu ni najbolj smiselno registrirati slovenskega imena domene. Posebno poglavje, ki ga bom obravnaval nekoliko kasneje, je tudi to, ali je bolje postaviti eno spletno stran v več jezikih, ali pa nemara več posameznih spletnih strani.

Popolnosti ni!

Kljub temu pa se moramo zavedati, da popolnosti ni. Dandanes je veliko dobrih domen s končnico .com že zasedenih in pogosto tista, ki bi nam bila najbolj všeč, ni več na razpolago. Če v nedogled iščemo najboljšo možno domeno, lahko minejo tudi meseci. Pogosto se je treba na neki točki odločiti, da je dovolj dobro pač dovolj dobro – “good enough is good enough” – in preiti na naslednji korak.

Domača naloga 🙂

Če je bil prvi prispevek namenjen le kratki predstavitvi tečaja, pa bomo zdaj začeli že konkretno delati. Teorija brez prakse je namreč kot sedlo brez konja. Če razmišljate o postavitvi nove spletne strani, vam priporočam, da se začnete poigravati z različnimi imeni domen, da preverite njihovo razpoložljivost, da se pogovorite z znanci, ki že imajo nekaj izkušenj in da si ogledate kak video o tem na YouTube-u. Na sledeči povezavi lahko tudi poizkusite kombinirati nekaj ključnih besed in si ogledate, katera imena domen vam program priporoča. Kot primer sem sam vpisal guide in slovenia in ugotovil, da je guideslovenia.com še prosta: namemesh.com

O čem bo govora naslednjič?

Naslednjič bom predstavil, kako je možno povsem brezplačno postaviti spletno stran na wordpress.com. Če želimo postaviti lastno spletno stran, to se s seboj le nosi nekaj stroškov. Potrebno je registrirati najmanj domeno in strežniški prostor za gostovanje spletne strani. Ti stroški so sicer relativno nizki in tudi o tem bo govora v naslednjih prispevkih – vendar marsikdo morda sploh ne potrebuje čisto lastne spletne strani in lahko gostuje na strežnikih pri wordpress.com Več o tem naslednjič!