Tramvaj Opčine – Trst

V četrtek dopoldne smo se odpravili na izlet, da preiščemo teren pred vodenji. Spet smo raziskovali bližnjo okolico, a tokrat na malo bolj eksotičen način. Odpravili smo se do Opčin, mesta v zaledju Trsta, od koder smo se z zelo posebnim tramvajem spustili na Oberdanov trg v centru mesta. Vožnja je bila resda kar počasna, a polna čudovitih razgledov na tržaški zaliv in zelo zelo strma.

tramvaj1

Tramvajska linija, ki povezuje Opčine in Trst, obstaja že več kot sto let, že od samega začetka 20. stoletja, natančneje od leta 1902. Njegova največja posebnost pa je, da deluje hkrati kot tramvaj in vzpenjača. Del proge, ki se imenuje Štorklja, je res zelo strm, ima namreč kar 26% naklona. V tem delu se na tramvaj priključi nekakšen varnostni voz, ki tramvaj zavira pri spuščanju v Trst, pri vzpenjanju na Opčine pa pomaga vleči tramvaj. Ta voz se tekom vožnje odstrani na začetku in na koncu proge, ko tramvaj deluje po običajnih ”tramvajskih pravilih.”

tramvaj2

Vožnja na celotni dolžini linije t.i. Openskega tramvaja traja približno pol ure, v kateri se premaga dobrih 5 km razdalje in kar 340 m višinske razlike. Proga na nekaterih delih poteka v urbanem okolju, neusmiljeno seka novejša križišča, ima največ 8% naklon, v najstrmejšem delu pa 26% naklon. Tramvaji, ki vozijo, ne sprejmejo večjih množic, kar je razumljivo glede na vozne razmere, so pa zato pogosti, vozijo na vsakih 20 minut. Tržačani in prebivalci Opčin so na svoj tramvaj zelo ponosni, četudi so vse tramvajske proge zamenjali z avtobusnimi, z Openskim tramvajem vztrajajo in celo razmišljajo o podaljševanju njegove trase.

tramvaj3

Tokrat smo torej raziskali okolico na način, ki je še nismo. Vožnjo s tramvajem in ogled Trsta in njegovega zaledja, kjer še danes srečamo veliko Slovencev, priporočamo vsem, ki tega še niso storili.

Leave a Comment